Меню сайту
Категорії розділу
| Мої файли [12] |
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
| Головна » Файли » Мої файли |
ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ІПТО НАПН УКРАЇНИ
| 05.05.2014, 18:29 | |
В.Б.Байдулін
ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ІПТО НАПН УКРАЇНИ
Енергоефективність та енергозбереження – новий крок у професійній ідготовці кваліфікованих робітників
У 1994 році Україна однією з перших держав пострадянського простору прийняла Закон України «Про енергозбереження», який визначив об`єкти та суб`єкти правового регулювання відносин у сфері енергозбереження , необхідність розроблення Програм енергозбереження, обов`язковість знань в сфері енергозбереження та екології для посадових осіб, діяльність яких зв`язана з використанням енергоресурсів, а також введення в учбові програми навчальних закладів відповідних курсів з питань енергозбереження . У відповідності з цим Законом в Україні було створено Державний комітет з енергозберігання, перейменований пізніше в «Національне агентство по ефективному використанню енергоресурсів» (1996 р) , і виконавчий орган – Державна інспекція по енергозберіганню з місцевими управліннями у кожній області. Першого березня 2010 року КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ затвердив програму енергоефективності на 2010-2015 роки", метою якої є створення умов для наближення енергоємності валового внутрішнього продукту України до рівня розвинутих країн та стандартів Європейського Союзу, зниження рівня енергоємності валового внутрішнього продукту протягом строку дії Програми на 20 відсотків порівняно з 2008 роком (щороку на 3,3 відсотка), підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів і посилення конкурентоспроможності національної економіки; оптимізація структури енергетичного балансу держави шляхом зменшення частки імпортованих викопних органічних видів енергоресурсів, зокрема природного газу, та заміщення їх іншими видами енергоресурсів, у тому числі отриманими з альтернативних джерел енергії, та вторинними енергетичними ресурсами. Реалізація найбільш ефективних методів енергозбереження, широке впровадження маловитратних технологій, що швидко окупаються, постійне проведення енергозберігаючих заходів, вдосконалення системи обліку та контролю електро і теплоспоживання , зниження комерційної складової втрат електричної і теплової енергії в мережах – є важливим кроком не тільки в подоланні енергетичної кризи, але й подальшого розвитку енергетики в нашій країні. 11.02.2009 р. в Інституті професійно-технічної освіти Академії педагогічних наук України відбулося відкриття Центру енергоефективності. Центр відкрито в рамках українсько-німецького проекту Створений спільним українсько-німецьким проектом Центр є значним внеском не тільки у розвиток вітчизняної педагогічної науки і професійно-технічної освіти, а й забезпечення енергетичної незалежності держави. Його основною метою є сприяння закладам професійно-технічної освіти і структурним навчальним підрозділам підприємств у впровадженні програм ефективного споживання енергетичних ресурсів. Робота Центру спрямовується на розроблення і створення навчальних програм з енергозбереження й енергоефективності у межах підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах та структурних навчальних підрозділах підприємств. Водночас Центром забезпечується підготовка і підвищення кваліфікації педагогічного персоналу, залученого до професійного навчання з урахуванням енергоефективності. Центр координує роботу пілотних центрів, відкритих проектом на базі 9 професійно-технічних навчальних закладів у різних регіонах України за трьома галузевими напрямами: машинобудування, будівництво, житлово-комунальне господарство. До роботи Центру залучаються наукові працівники ІПТО НАПН України та працівники інших організацій і підприємств, які мають досвід з енергозбереження. Для центру виділено приміщення загальною площею 60 м2 , яке розраховано на 12 навчальних місць, обладнаних персональними комп’ютерами. Для зручного використання та наочності застосовується аудіо-відео техніка та мультимедійне обладнання. В рамках виконання завдань Центру науковцями інституту розроблена "Програма з підвищення кваліфікації викладачів і майстрів виробничого навчання з питань енергоефективності" , за якою було проведено семінар для викладачів і майстрів виробничого навчання будівельного профілю та комунального господарства. Слухачі семінару отримали відповідні сертифікати. У місті Харкові проведені заняття з підвищення кваліфікації групи викладачів та студентів Харківського індустріально - педагогічного технікуму. У квітні 2009 року був проведений семінар-майстерня "Апробація курсу"Основи енергоефективності в ПТО". Курс проходив апробацію у 5-ти ПТНЗ міст : Харків, Ялта, Краматорськ, Сєверодонецьк, Ізюм. У ці ПТНЗ німецькою стороною були передані комплекти технічних засобів навчання для проведення занять з енергоефективності. Фахівцями Центру енергоефективності лабораторії професійного навчання на виробництві розроблені такі методичні та навчальні матеріали з енергоефективності: - Програма курсу «Основи енергоефективності» для професійно-технічних навчальних закладів системи ПТО та навчальних підрозділів підприємств. Програма включає 7 тем загальним обсягом – 20 годин, з яких 6 відведено на лабораторно-практичні заняття. Програму апробовано у 10 пілотних навчальних закладах України, що відносяться до машинобудівної, будівельної галузі та комунального господарства. Програму дводенного семінару для викладачів та майстрів виробничого навчання, який впроваджують курс з енергоефективності у ПТНЗ. До тематики семінару входять лекції та практичні заняття з структури та завдань курсу «Основи енергоефективності», методів викладання, актуальності збереження енергоресурсів в країні і світі. Також до тематики семінару входять актуальність впровадження альтернативних джерел енергії, нормативно-правова база енергозбереження в країні, досвід впровадження інноваційних енергоефективних технологій, тренінги та практикум з курсу «Основи енергоефективності». - Методичні рекомендації щодо організації занять з енергоефективності. У даних рекомендаціях викладено підходи до організації занять інтерактивних уроків теоретичного і практичного (на прикладі методу проектів) навчання на основі ефективного використання енергетичних ресурсів. Методичні рекомендації розраховані на використання викладачами і майстрами виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів, структурних навчальних підрозділів підприємств у викладанні курсу «Основи енергоефективності». - План-конспект уроку «Переваги та недоліки енергозберігаючих ламп». Метою даної методичної розробки є формування понять про енергозбереження та енергоефективність, формування світогляду щодо ресурсозбереження в життєдіяльності, практична підготовка учнів щодо енергозбереження, виховання відповідальності та дисциплінованості, формування життєво важливих навичок.
- Додатковий теоретичний матеріал з теми «Енергетичні консультації спеціалістами». Матеріал розроблено у вигляді рольової гри. У даному матеріалі піднято питання важливості проблем енергозбереження і енергоефективності. Розглянуто заходи щодо впровадження енергозберігаючих технологій в життя. Викладено порядок вирішення проблем енергозбереження.
- Опорні конспекти та лабораторно-практичні заняття з курсу «Основи енергоефективності».
- Методичні рекомендації з інтерактивного підходу до проведення лекції «Розкриття потенціалів енергоефективності – завдання всіх галузей, видів діяльності, професій».
- Електронні матеріали уроків теоретичного і практичного навчання з курсу «Основи енергоефективності». Даний матеріал сформовано у вигляді презентацій, що містять багатий інформативний та ілюстративний матеріал до курсу «Основи енергоефективності».
Основні змістовні завдання проекту: 1.Експертна і консультаційна діяльність в Україні з оновлення професій, навчанню та впровадженню енергоефективності.
2.Впровадження питань енергоефективності в професійно-технічну освіту у професійно-технічних навчальних закладах.
3.Проведення семінарів та практичних занять в рамках підвищення кваліфікації партнерів з виконавчими органами, які відповідають за програми професійно- технічної освіти та фахівцями професійно-технічних навчальних закладів і регіонів.
4.Підтримка професійного діалогу з модернізації професійно-технічної освіти. 5.Підтримка, поширення та впровадження енергоефективних технологій у навчальний процес.
6. Збір, аналіз та розповсюдження передового вітчизняного та зарубіжного досвіду
з питань енергоефективності. Цінність даного Проекту полягає в тому, що вперше в незалежній Україні запроваджується навчання основам енергоефективності у межах офіційної професійно-технічної освіти. Програми і методики професійного навчання з урахуванням енергозбереження розробляються науковцями та педагогічними працівниками професійно-технічних навчальних закладів, які мають великий досвід і
значні досягнення в галузі енергоефективності. Важливість підходу і матеріалів, що розробляються, полягає в доповненні змісту професійно-технічної освіти аспектами енергозбереження, зокрема інформацією відносно використання альтернативних джерел енергії, збереження навколишнього середовища тощо. Байдулін В.Б. , молодший науковий співробітник лабораторії професійного навчання на виробництві ІПТО НАПН України. Тел. (044)-221-74-72 03045, Київ, Чапаєвське шосе,98 info@ipto.kiev.ua | |
| Переглядів: 615 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | | |
| Всього коментарів: 0 | |